Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2010 18:49 - Amorphis - Skyforger (Kalevala)
Автор: paivakirja Категория: Музика   
Прочетен: 873 Коментари: 0 Гласове:
1



"...Отново Калевала ни поглъща, а земите на Карелия се разтварят като бездна пред нас. И може би е време да се запознаем с историята на Илмаринен, Вечният ковач, чието раздиращо нещастие в любовта, въпреки божествените му ковачески умения, може да накара всяко сърце да заглъхне..." 
 

"Тръгнал да сковава Сампо,
шарената воденица...
Хванал чука Илмаринен,
скъчният ковач изкусен,
взел чука с десница яка,
разиграл го,да направи
шарената воденица...
Че се завъртяла Сампо,
шарената воденица,
почнала зърно да мели:
сутрин само за прехрана,
денем само за размяна,
вечер само да го има.
Илмаринен я огледал,
най-накрая се зарадвал
-Небесата, сам самичък, изковал съм,
На земята господар съм,
Сампо си е вече Сампо,
казаното аз изпълних..."
Eлиас Льонрот - "Калевала - фински народен епос"  1835 г.


"Аз изковавам своята мъдрост
Под арка обграждаща всичко.
Изковавам ударите на сърцето си
под своза на небесната шир.
Самотен аз прекосявам
земите безплодни
Това е моето място и моето дело
Аз сътворих създателя на небето.
Хоризонта аз изковавам
От бликнала кръв го създавам
Изковавам всичко наоколо
Само от сребро и само от злато.
Аз съм създателя на небето.
Аз съм ковачът на арката".

Amorphis - "Skyforger"







Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: paivakirja
Категория: Музика
Прочетен: 137199
Постинги: 38
Коментари: 59
Гласове: 276
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930